Vi ble kontaktet for å lage en helfoliert minibuss, det ble deretter produsert et design i 4 farger, med vintermotiv og bilder av utøverne. Tanken var å lage et vintermotiv og kle hele bilen med dette, en rullende sponsorplakat hvor du umiddelbart ser hvem som kommer kjørende. Hele bilen består av 4 farger digitaltrykk på hvit folie, bortsett fra vinduene som er printet på One Way Vision. One Way Vision, også kalt perforert vindusfilm, ser ut som et vanlig print fra utsiden, men pga de små hullene i filmen kan man fra innsiden av ruten se ut. Dette skaper et bedre miljø inne i bilen ved at lys slipper inn – dette produktet brukes også mye på buss og trikker. Folien kan også brukes i bakrute på personbiler, man vil se printet på utsiden og likevel se ut fra innsiden når man rygger.
Designet ble printet ut på 3M Scotchprint og dekoren er printet på 3M 480 serien, som er 3M sin pvc-frie folie, 480 serien er det miljøvennlige valget når det gjelder pvc-fri folie med lang holdbarhet. Når man skal helfoliere en bil må folien være tynn og smidig for at man skal kunne strekke og varme den i bilens profiler. I tillegg til den store reklameeffekten man får ved å helfoliere en bil, konserverer man samtidig lakken under. En helfoliert bil vil etter en leasing periode på 36 mnd og 60.000 km, se nærmest ubrukt ut i lakken. Steinsprut og andre slitasjeriper vil bli liggende i folien, og lakken som ikke har vært eksponert for sollys vil se ut som den dagen bilen ble hentet ut ny i bilbutikken.
En helfoliert varebil koster ca kr. 40 000, fordeler man dette på en leasing periode på 36 mnd. blir dette en kostnad pr mnd. på kr. 1 111. Deles dette igjen på 30 dager pr mnd., blir dagskostnaden kr. 37, og hvis vi er veldig moderate og tenker oss at 100 personer ser denne bilen hver dag, vil vi få en kostnad pr. eksponering på kun kr 37 øre.
KundeSparebank 1OppdragBilfoliering
Vi benytter cookies